Nauczyciele – Rok Szkolny 2018/19

KLASY 1-3

Małgorzata Kędra – edukacja wczesnoszkolna – wychowawca klasy 1A

Jako nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, który wprowadza dzieci w życie szkoły, dążę do tego, żeby zarazić uczniów pasją do nauki, w przyjaznej atmosferze wyposażyć ich w wiedzę i umiejętności, które pozwolą im dalej się rozwijać. Dlatego dobieram takie metody, aby zajęcia były ciekawe i zapadały uczniom w pamięci. Dużo pracujemy w grupach, parach, zespołach, z wykorzystaniem dramy, muzyki, plastyki. Pragnę, żeby moi uczniowie chętnie zadawali pytania, poszukiwali i odkrywali. Często wychodzimy poza salę lekcyjną, eksperymentujemy, łączymy naukę z zabawą. Moich uczniów staram się nauczyć pomysłowości, otwartości, szczerości i współpracy

 

Justyna Stężycka – edukacja wczesnoszkolna – wychowawca klasy 1B

Jestem optymistką z natury, żywiołową nauczycielką z zamiłowania. Lubię, kiedy coś się dzieje. Dążę do tego, aby razem z uczniami odkrywać nieznany świat. Uważam, że kluczem do owocnej współpracy jest uśmiech, umiejętność słuchania i umożliwianie uczniom podejmowania działań. Podczas zajęć pracujemy w : grupach, parach, realizując wiele ciekawych projektów. Staram się dbać o wszechstronny rozwój uczniów poprzez różnorodne działania: plastyczne, muzyczne, taneczne, zabawę i dramę. Staram się, aby lekcje były dla uczniów interesujące i mobilizowały do aktywnego udziału. Podczas zajęć uczniowie uczą się ode mnie, a ja od nich.

 

Agnieszka Orkisz – edukacja wczesnoszkolna – wychowawca klasy 2A

Z Toruńską jestem związana od wielu lat. Cały czas dbam o to, aby moi uczniowie chętnie przychodzili do szkoły i mieli poczucie bezpieczeństwa, dlatego też nigdy nie bagatelizuję zgłaszanych problemów. Staram się uatrakcyjniać lekcje poprzez stosowanie różnorodnych metod i form pracy. Moim konikiem jest praca w grupie i drama. Po pracy bardzo lubię chodzić do teatru, podróżować z moją rodziną i bawić się z moją pupilką – świnką morską Trusią.

 

Magdalena Kajas – edukacja wczesnoszkolna – wychowawca klasy 2B

Moja przygoda z pedagogiką trwa wiele lat i ciągle na nowo jest dla mnie fascynująca. To niezwykłe móc towarzyszyć małemu człowiekowi w procesie jego kształtowania, wydobywać drzemiące w nim pokłady możliwości i rozwijać w nim szacunek do własnej a zarazem innych osób oryginalności. To naprawdę przygoda ,w której samemu jest się prowadzącym, a jednocześnie nasłuchującym, w jakim kierunku trzeba podążyć za DZIECKIEM.

 

Iwona Maciejewska – Dzido – edukacja wczesnoszkolna – wychowawca klasy 3A

Najważniejsze jest dla mnie to, żeby wszyscy uczniowie czuli się bezpiecznie, rozwijali swoje pasje i podejmowali wyzwania. Staram się zaszczepić w nich ciekawość do poznawania świata i różnych zjawisk. Realizując projekty dzieci poprzez poszukiwanie niestandardowych rozwiązań zdobywają potrzebną wiedzę. Dzięki zabawie miło spędzają czas i wiele się uczą. Lubię patrzeć na nich w trzeciej klasie i podziwiać za postępy jakie zrobili. Po jej zakończeniu wiem, że doskonale sobie poradzą w następnym etapie edukacji szkolnej.

 

Marta Bąkowska – edukacja wczesnoszkolna – wychowawca klasy 3B

Jestem nauczycielką kształcenia zintegrowanego, w szkole na Toruńskiej pracuję  już ponad 10 lat. Zależy mi na tym, by inspirować dzieci do poszukiwania samodzielnych rozwiązań i podejmowania wyzwań. Lubię mieć pewność, że uczennice i uczniowie wiedzą, czego od nich oczekuję i przejmują współodpowiedzialność za proces uczenia się. Niezwykle ważna jest dla mnie atmosfera panująca na zajęciach  – sprzyjająca współpracy, mobilizująca do aktywności, dlatego regularnie stosuję na zajęciach elementy oceniania kształtującego. Staram się urozmaicać metody i formy pracy, dostosowując je do potrzeb i możliwości podopiecznych.

Ważne jest dla mnie, by dzieci, z którymi pracuję były ludźmi otwartymi, ciekawymi świata, dlatego często poszerzam informacje przekazywane na zajęciach i planowane działania o szeroko pojęty kontekst globalny. Istotne jest dla mnie, by przekazywać dzieciom entuzjastyczną postawę wobec świata, ale też uświadamiać im odpowiedzialność za świat, która na nas spoczywa. Poza tym jestem wegetarianką, w wolnym czasie lubię podróżować i czytać książki.

 

Klasy 4-8 i 3gimnazjum

 

Michał Pilitowski – nauczyciel języka angielskiego hiszpańskiego – wychowawca klasy 4A

Nauczanie języków obcych jest moją pasją. Podczas lekcji zawszę chcę pokazać, że język to nie tylko słowa, ale żywi ludzie: ich charakter i kultura. Chciałbym, aby każdy uczeń mógł doświadczyć różnicy pomiędzy angielską uprzejmością a hiszpańskim temperamentem. Interesuję się fenomenologią i psychologią poznawczą, filozofią starożytnej Grecji, filozofią religii oraz bioetyką.

 

Anetta Kropiewnicka – pedagog szkolny – wychowawca klasy 4B

Jako pedagog szkolny bardzo dużo czasu spędzam z dziećmi z naszej szkoły oraz ich problemami.   Każdego ucznia traktuje bardzo poważnie, staram się być wsparciem i dla dzieci, ich rodziców oraz nauczycieli.  

 

Małgorzata Kamińska – nauczycielka etyki, WOSu – wychowawca klasy 5A

Głównym celem zajęć z etyki jest wprowadzenie uczniów w świat wartości, pobudzanie wrażliwości moralnej oraz kształtowanie właściwych postaw wobec siebie, innych ludzi i środowiska naturalnego. Na lekcjach etyki i WOS-u uczymy się krytycznego myślenia, analizujemy bieżące problemy i wydarzenia. Aby uatrakcyjnić zajęcia, korzystamy z nowych technologii, spotykamy się z ciekawymi osobami czy przygotowujemy akcje o charakterze prospołecznym i charytatywnym.

 

Agnieszka Szymańska – nauczycielka matematyki – wychowawca klasy 5B

Moja praca jest moją pasją, ważnym wyborem, a także powołaniem. Staram się aby każdy dzień przynosił mi jak najwięcej satysfakcji z tego co robię oraz radość nie tylko mi, ale przede wszystkim moim uczniom. Moim priorytetem jest wydobycie z każdego ucznia potencjału, który w nim drzemie oraz rozwijanie jego kreatywności. Bardzo cieszą mnie  sukcesy uczniów, radość, uśmiech, szczerość i odkrywanie nowych talentów. Kolejne „małe zwycięstwa” są motorem do dalszego działania.

 

Sylwia Stawarz – nauczycielka języka niemieckiego – wychowawca klasy 6A

Język niemiecki jest…fascynujący. Jest dla mnie pasją od wielu lat. W mojej pracy łączę tradycyjne metody nauczania z innowacjami. Podczas lekcji pracujemy z podręcznikiem, nowymi technologiami, autentycznymi materiałami z Niemiec i innych krajów niemieckojęzycznych. Dzięki wieloletniej współpracy z takimi instytucjami jak Instytut Austriacki i Instytut Goethego moi uczniowie uczestniczą w niemieckojęzycznych warsztatach i wydarzeniach kulturalnych organizowanych na terenie Warszawy.

W roku szkolnym 2017/2018 zorganizowałam pobyt i opiekowałam się praktykantką z Niemiec Carolin –która przebywała w szkole od października do grudnia. Myślę, że było to cenne doświadczenie językowe, kulturowe i po prostu ludzkie dla wielu uczniów. Z pewnością chciałabym je powtórzyć.

 

Magdalena Kowalczuk – nauczycielka języka polskiego – wychowawca klasy 6B

Dla mnie jako nauczyciela niezwykle ważna jest atmosfera na lekcji i stworzenie takich warunków uczniowi, aby chętnie i z zaciekawieniem  przychodził na lekcje języka polskiego. Stawiam na różnorodność metod i nauczanie przyjazne mózgowi. Przygotowuję lekcje typu: „escape room”, pracujemy w klasie grupowo, projektowo, łączymy różne rodzaje sztuki. Zachęcam dzieci do wyrażania własnego zdania, twórczego myślenia i kreatywności.

 

Anna Weiss – nauczycielka języka angielskiego – wychowawca klasy 8A

Od wielu lat pracuję z dziećmi i młodzieżą, lubię zarażać się ich entuzjazmem. Stale staram się poszukiwać nowych rozwiązań i pomysłów na ciekawe lekcje. Interesują mnie zmiany zachodzące w nauczaniu i rozwój nowych metod nauczania, ostatnio przede wszystkim z zastosowaniem technologii mobilnych. Staram się regularnie uczestniczyć w szkoleniach zagranicznych, co daje mi możliwość przyglądania się innym modelom edukacji z bliska. Tworzę  i koordynuję edukacyjne projekty międzynarodowe, wierzę w głęboki edukacyjny sens międzynarodowej wymiany młodzieży. Jestem przekonana, że wolność sprzyja kreatywności i prawdziwemu rozwojowi – Lifelong learning” to także moja filozofia życia. Inne zainteresowania: kino,  podróże, fotografia, poznawanie nowych miejsc, zwyczajów i kultur. Lubię pływać i jeździć na nartach.

 

Daniel Bartkowski – nauczyciel języka angielskiego – wychowawca klasy 8B

Od zawsze chciałem zostać nauczycielem, pamiętam większość osób, które mnie uczyły i dlatego wiem jak ważne jest aby nauczyciel potrafił być dobrym partnerem w całym procesie nauczania. W swojej pracy staram się budować pozytywne nastawienie do przedmiotu, kreować twórczą atmosferę, w której znajdzie się miejsce dla szalonego językowego zapaleńca, dla lingwistycznego sceptyka jak również dla naukowego oportunisty. Umiem być wymagający, jeśli widzę chęć drugiej strony robię wszystko by spełnić oczekiwania ucznia lecz potrafię też po ludzku okazać wyrozumiałość i pracować w tempie, które pozwoli każdemu uczniowi wyrobić sobie poczucie sukcesu. Ponad wszystko – lubię swoją pracę, lubię pracować z dziećmi i młodzieżą i lubię wyzwania.

 

Monika Bulik – nauczyciel języka angielskiego – wychowawca klasy 3GA

Od lat staram się inspirować do nauki, stwarzać warunki do wyzwalania w uczniach pragnienia poznawania języka angielskiego nie tylko na lekcjach, ale również poza kontekstem szkolnym. Jestem pomysłodawczynią i aktywną uczestniczką licznych projektów i przedsięwzięć mających na celu rozwijanie talentów uczniów. Moje klasy są rozśpiewane, skutecznie korzystają z nowoczesnych technologii, chętnie podejmują wyzwania konkursowe osiągając w nich wysokie wyniki, łatwo nawiązują kontakt z reprezentantami innych krajów oraz owocnie pracują w zespole.   Stale rozwijam swoje umiejętności i poszukuję najnowszych rozwiązań, żeby oferować uczniom niezapomniane i przydatne doświadczenia edukacyjne, które wyposażą ich w świadomość oraz niezbędne narzędzia do sprawnego funkcjonowania w rzeczywistości XXI. wieku. A wszystko to wzbogacone o zdrową dawkę dobrego humoru, serce życzliwości i wyrozumiałości.

 

Filip Faliszewski – psycholog szkolny – wychowawca klasy 3GB

Ostatni samuraj i grunge’owiec. Nie da się ukryć, że ukształtowało mnie trenowanie Judo i wrażliwość pokolenia dojrzewającego w latach 90’tych. Prawda, autentyczność, tolerancja, sprawiedliwość, honor i swego rodzaju twardość, a z drugiej strony wrażliwość i zrozumienie innych, zwłaszcza dzieciaków, są bardzo ważną częścią mnie.

Jakim jestem nauczycielem … – W swoich uczniach, zawodnikach, staram się dostrzegać i rozwijać to, co w nich mocne, i pracować nad tym, co można jeszcze poprawić.

 

Barbara Hackel-Mieluch – nauczycielka matematyki

Uczę w szkołach różnego typu od 39 lat. Staram się tak uczyć, żeby pobudzić uczniów do myślenia, kombinowania, szukania bo każda droga jest dobra jeśli prowadzi do celu. Od wielu lat przygotowuję uczniów do egzaminu gimnazjalnego – myślę, że skutecznie. Cenię sobie zaangażowanie i chęć do pracy – zdolności nie są najważniejsze. Lubię czytać i podróżować – najlepiej daleko!

 

Anna Szczypkowska – nauczycielka chemii

Uczę… chemii i przyrody, bo to najbardziej fascynujące i zaskakujące dziedziny wiedzy. I ciągle jest tyle do odkrycia! Można eksperymentować i doświadczać wielu niespodziewanych emocji… co ważniejsze dzieje się to podczas lekcji. Wspólnie możemy się wybrać w podróż po najwyższe laury chemika – czyli spróbować sił w konkursach chemicznych – dla chętnych specjalne koło konkursowe.

Czytam… przynajmniej kilka stron dziennie, przed snem do poduszki.

Słucham… różnego rodzaju muzyki, trudno mi stwierdzić, którą najbardziej lubię, bo to z wiekiem się zmienia. Nie lubię disco – polo.

Podróżuję… gdy tylko mam wolny czas (wakacje i ferie). Uwielbiam wędrówki po górach, narciarskie szaleństwo nie tylko w Alpach, żeglowanie po Mazurach i większych akwenach oraz wyprawy rowerowe po Polsce i Europie.

Lubię… to, co robię.

Marzę… o nurkowaniu pośród raf koralowych.

 

Agnieszka Ostrach-Kowalska – nauczycielka biologii i przyrody

Agnieszka Ostrach-Kowalska: Jestem nauczycielką z powołania – od dziecka marzyłam o tym zawodzie. Mimo, że z naszą szkołą jestem związana już baaaaardzo długo, jestem nadal nauczycielem uczącym się, staram się nie popadać w rutynę, poszerzać, polepszać swój warsztat. W pracy z uczniami stawiam na różnorodność form, metod – inaczej sama bym się na własnych lekcjach nudziła. Moją pasją są wszelkie latające kręgowce i piesze włóczęgi.

 

Zbigniew Karczewski – nauczyciel religii

Zajmuję się głoszeniem Dobrej Nowiny o Jezusie Chrystusie. Na zajęciach pracujemy w różnorodny sposób, wykorzystujemy nowe technologie i staramy się nauczyć jak najwięcej o Kimś kto jest, a Kogo nie widać. Naszą przygodę z poznawaniem Jezusa realizujemy na wiele sposobów w zależności od możliwości i potrzeb.

 

Joanna Wojda – nauczycielka plastyki, techniki i informatyki

Głównym celem mojej pracy jest zachęcanie uczniów do przejmowania większej odpowiedzialności za efekty nauczania. W procesie uczenia się kładę szczególny nacisk na podejmowanie prób, procesy krytycznego myślenia i traktowanie błędów, jako obszaru do analizy i wyciągania wniosków. Wierzę, że samodzielna aktywność twórcza pozwala każdemu na poczucie osiągniętego sukcesu. Bardzo chętnie korzystam z nowych technologii oraz zasobów internetowych opracowując na ich podstawie materiały do lekcji. Mam nieustanny głód wiedzy i nowych doświadczeń, jednocześnie bardzo sobie cenię pracę w zespole i wymianę doświadczeń. Zawsze kładę nacisk na konieczność przestrzegania zagadnień prawa autorskiego.

 

Renata Zadrożna-Kołakowska – nauczycielka języka niemieckiego

Staram się na swoich zajęciach tworzyć „obcojęzyczną atmosferę”, tak, by uczniowie, krok za krokiem i z każdą lekcją coraz bardziej przygotowywali się do skutecznego porozumiewania w języku niemieckim.

W toku lekcji uczniowie równomiernie rozwijają wszystkie sprawności językowe: słuchanie, czytanie, pisanie i mówienie. Wdrażając aktywne metody nauczania (prace projektowe, drama, burza mózgów, metoda stacji, trening pisania itp.) oraz stosując technologie mobilne (tablety, smartfony), staram się wyzwalać w uczniach kreatywność i aktywizować ich do podejmowania działań twórczych (np. w ramach realizowanych prac projektowych). Na lekcjach wykorzystuję dostępne w Internecie materiały audiowizualne (np. materiały filmowe), które, będąc niewątpliwym uatrakcyjnieniem „podręcznika”, jednocześnie ukazują i przybliżają uczniom rzeczywistość językową oraz kulturową narodowości niemieckojęzycznych.

By „zrozumieć’ język niemiecki, uczymy się go nie tylko w sali lekcyjnej, lecz także poza nią. I tak w roku szkolnym uczniowie biorą udział w ciekawych przedsięwzięciach – warsztatach językowych oraz  międzynarodowych projektach. Celem tych ostatnich jest nawiązanie i kontynuowanie współpracy z rodzimymi użytkownikami języka przy użyciu technologii mobilnych, wymiana doświadczeń oraz poprawienie kompetencji językowej uczniów poprzez kontakt z „żywym językiem”.

I wreszcie: „Indywidualizacja procesu nauczania” – ważny punkt odniesienia w mojej codziennej praktyce szkolnej. Mając na uwadze potrzeby edukacyjne swoich „podopiecznych”, umożliwiam uczniom wykazującym braki w przerobionym materiale bądź mającym trudności w uczeniu się języka niemieckiego, dodatkową pracę ze mną w ramach konsultacji bądź zajęć wspierających. Uczniowie zdolni doskonalą swoje umiejętności (mocno wykraczając przy tym poza treści zapisane w podstawie programowej) w ramach Indywidualnego Programu Nauczania lub przygotowując się do konkursów w ramach pracy na kole „Niemiecki plus”.

 

Sławomira Kołsut – nauczycielka języka niemieckiego

Zajmuję się dydaktyką języków obcych i jestem autorką i współautorką wielu podręczników i materiałów do nauki języka niemieckiego. Zawsze interesowałam się niekonwencjonalnymi metodami nauczania i w swojej pracy stosuję czasami formy i metody, które odbiegają od ustalonych schematów. Jestem zwolenniczką konstruktywnych i otwartych metod pracy, to znaczy stwarzam warunki, aby uczniowie samodzielnie wykonywali zadania językowe i dochodzili do własnych wniosków. Nawet najbardziej nieudolnie, ale samodzielnie wykonane zadanie lepsze jest niż bezrefleksyjne nauczenie się na pamięć. Samodzielność i autonomia to wartości, które są cenne nie tylko w nauce języków obcych.

 

Elżbieta Stochniałek – nauczyciel wychowania fizycznego

Poza lekcjami wychowania fizycznego, prowadzę  też zajęcia z gimnastyki korekcyjnej dla klas 1-3. Staram się aby zajęcia były ciekawe dla uczniów i przynosiły wiele radości i satysfakcji. Zajęcia prowadzone są metodą aktywną. Czasami w rolę nauczyciela wcielają się uczniowie.

 

Marcin Gaj – nauczyciel wychowania fizycznego

Jestem  nauczycielem  w-f od 17 lat. Ukończyłem Akademię Wychowania Fizycznego w Warszawie, na wydziale trenerskim , a także studia podyplomowe na wydziale Rehabilitacji Akademii Wychowania Fizycznego, ze specjalizacją – fizjoprofilaktyka dzieci i młodzieży. Pracuję z dziećmi i młodzieżą na wszystkich poziomach szkolnych od nauczania początkowego poprzez gimnazjum, szkołę średnią kończąc na studiach. Jestem pasjonatem fotografii, prywatnie tatą Marysi i Franka.  

 

Arkadiusz Jurek  – nauczyciel w-fu, wychowawca świetlicy

Interesuję się sportem, przede wszystkim piłką nożną. Trenuję dzieci w klubie sportowym Polonez Warszawa. W młodszych klasach stosuję na swoich lekcjach dużo zabaw.

W starszych nauczam podstaw w danej dyscyplinie sportu. W wolnym czasie czytam, słucham muzyki, chodzę do kina i teatru.

 

Anna Tywanek – wychowawca świetlicy

W Naszej szkole pracuję w świetlicy, gdzie dzielę się z dziećmi swoją pasją tworzenia, jednak przede wszystkim, towarzyszę im w szkolnej codzienności, gdy skaczą do góry z radości i gdy chowają się w kąt przed światem. Słucham i dużo rozmawiam, aby zawsze mogły wyrazić własne zdanie i czuły się ważne. Gdy wspólnie szyjemy, pieczemy, dekorujemy, malujemy, czy przygotowujemy kiermasz – w świetlicy panuje atmosfera twórczej pracy z uśmiechem – to najmilsze chwile. Prywatnie mam męża, trzech synów (jednego w naszej szkole). Uwielbiam ballady Chrisa de Burgha, uroki wyspy Drvenik Veliki, Czechy, mewy na plaży, ciszę wysokich gór, a w wolnych chwilach kolekcjonuję meble w stylu bauhausu poddając je renowacji.

 

Zbigniew Jelonek – nauczyciel języka polskiego

Po pierwsze nie szkodzić – tej maksymy trzymam się od 27 lat uczenia języka polskiego. Budując życzliwe relacje z uczniami i nie gasząc ich poczucia własnej wartości, oczekuję wzajemności – rzetelnej i twórczej pracy, podejmowania wyzwań. Uczę z pasją, inspiruję do odkrywania wielowymiarowego świata literatury; stawiam na pracę zespołową i projektową. Proponuję zadania, na które nie ma odpowiedzi w opracowaniach i internetowych ściągach. Każdy może liczyć na precyzyjną i motywującą informację zwrotną. Jestem cierpliwy, w kryzysowych sytuacjach pomaga poczucie humoru i pamięć o czasach, gdy samemu było się … po tamtej stronie.

Poza szkołą – „niespotykanie spokojny człowiek” (informacja bez uzgodnienia z żoną); dumny ojciec dwóch synów, Szymona (25 lat, absolwent „Toruńskiej”) i Dawida (15 lat).

 

Anna Kubiak-Mardas – nauczycielka języka angielskiego

Uczenie języka angielskiego jest moją pasją. Staram się urozmaicać moje lekcje tak, żeby były ciekawe i motywowały moich uczniów do nauki. Na swoich lekcjach wykorzystuję różnorodne formy pracy: projekty (także wymiany międzykulturowej z innymi krajami przez platformę eTwinning), gry i zabawy ruchowe, muzykę, dramę oraz nowoczesne technologie. Moi uczniowie zdobywają wiedzę w przyjaznej atmosferze. Często pracujemy w grupach. Staram się też zaszczepić w moich uczniach ciekawość języka angielskiego oraz przekazać im wiedzę na temat kultury i zwyczajów krajów anglojęzycznych. W czasie wolnym czytam, słucham muzyki, dopieszczam moje zwierzaki kota i dwa króliki. Lubię poznawać nowe miejsca, zwyczaje. Fascynują mnie także inne języki obce.


Galeria

Rekrutacja Trwa!

Obecnie prowadzimy nabór uzupełniający do klas: 2, 4, 5, 7, 8 i 3 gimnazjum. Zapraszamy