top of page
PLAN DNIA W ZERÓWCE
poranne schodzenie się dzieci, zabawy indywidualne w różnych kącikach zainteresowań;
powitanie, przygotowanie do śniadania;
śniadanie;
zajęcia dydaktyczne z wychowawcą, zajęcia programowe z innymi nauczycielami wynikające z planu lekcji, czytanie literatury dziecięcej, wydarzenia kulturalne i wycieczki, zabawy na szkolnym placu zabaw i boisku;
obiad;
czas odpoczynku i relaksacji przy muzyce i czytaniu literatury dziecięcej, zajęcia popołudniowe z wychowawcą, zajęcia programowe z innymi nauczycielami wynikające z planu lekcji, zabawy integracyjne w grupie samodzielne lub kierowane, zabawy na szkolnym placu zabaw i boisku;
podwieczorek;
rozchodzenie się dzieci, zajęcia indywidualne z dzieckiem utrwalające wprowadzony materiał, popołudniowe zabawy indywidualne w różnych kącikach zainteresowań, zabawy na szkolnym placu zabaw i boisku.
7:30 - 8:15
8:15 - 8:30
8:30 - 9:00
9:00 - 12:35
12:35 - 12:55
12:55 - 15:00
15:30 - 17:30
15:00 - 15:30
OPIS PRACY WYCHOWAWCY
Jako wychowawczyni „Zerówkowiczów”, prowadząca zajęcia dydaktyczne, staram się by były one dostosowane do potrzeb i możliwości dziecka, a jednocześnie dbam o ich atrakcyjną dla dzieci formę. Staram się również, aby materiał, który sam w swojej istocie jest bardziej monotonny, powtarzalny wykonywać w szkole i tu nadać takim zajęciom, jak najbardziej przyjazną, interesującą formułę. Praca z dziećmi na tym etapie ich rozwoju, jest ciekawym doświadczeniem dla nauczyciela i polega na stosowaniu w codziennej pracy całego wachlarza metod i form pracy. Do moich ulubionych należą metody motywujące i aktywizujące pracę z dzieckiem, których jest bardzo dużo, a wymienić mogę chociażby: dramę, „burzę mózgów”, czy „stacje zadaniowe”. Realizuję też z dziećmi mniejsze lub większe projekty, w które dzieci bardzo się angażują oraz zachęcam do samodzielnych prezentacji, które często mają moc budowania wiary we własne siły, możliwości i umiejętności.
bottom of page